Zapomenutý batoh nebo mobil ve vlaku? Ztráty a nálezy

od | Aktualizováno 25. 10. 2020 | 0 komentářů

Co dělat pokud zapomenete něco ve vlaku? Na koho se obrátit a kde hledat? Stát se to může každému. Ve spěchu utíkáte na další spoj, autobus nebo metro a batoh zůstal na poličce nad sedadlem. Ať už zapomenete brýle, peněženku nebo třeba kufr, poradíme vám jak postupovat.

Každý dopravce má svou zákaznickou linku a v provozu je také národní databáze ztrát a nálezů.

Jak postupovat při ztrátě (zapomenutí) věci ve vlaku?

Záleží, kdy zjistíte, že jste věc zapomněli. Pokud to zjistíte hned a vlak je ještě na cestě, zavolejte na zákaznickou linku dopravce. Ten by měl mít možnost zavolat do vlaku a je velká šance, že se Vaše věc nalezne. Kde se nachází vlak, kterým jste jeli, můžete nalézt např. na online mapě – viz článek Poloha a zpoždění vlaků v České republice.

Pokud to zjistíte později, zkontrolujte národní databázi ztrát a nálezů. Pokud svou ztracenou nebo zapomenutou věc v databázi nenajdete, můžete také zavolat na zákaznickou linku dopravce. Šance na nalezení je však již menší.

Zapomněl jsem věc ve vlaku

  • Vlak je ještě na cestě  – volejte neprodleně na zákaznickou linku dopravce
  • Zjistil/a jsem to později – zkontrolujte eztraty.cz , a poté případně kontaktujte dopravce

Vlak už je v zahraničí, co teď?

Pokud již vlak není na území ČR, postupujeme v závislosti na zvoleném dopravci a kde vlak končí.

  • Regiojet má svou posádku i v zahraničí, volejte linku dopravce.
  • Leo Express má svou posádku i v zahraničí, volejte linku dopravce.
  • České dráhy vyjma SC Pendolina svou posádku v zahraničí nemají. Proto, pokud je již vlak za hranicemi, bude nutno kontaktovat zahraničního dopravce. Pokud jste ale něco zapomněli v jídelním voze JLV, a ten je už v zahraničí, volejte přímo společnost JLV .

Co když něco zapomenete v lůžkovém / lehátkovém voze?

Lůžkové a lehátkové vozy, které jsou řazeny na nočních vlacích po celé Evropě provozují různé společností a ne vždy přímo dopravce. Pro České dráhy je to společnost JLV, ale na nočním vlaku na Slovensko, nebo do Maďarska jsou řazeny vozy Slovenských železnic, do Polska zase Polských železnic.

Pokud jste tedy svou věc zapomněli ve vozech JLV, kontaktovat můžete přímo je  – kontaktní telefon uvedený na stránkách společnosti je +420 271 003 213. V případě, že se Vám nepodaří s JLV spojit, kontaktujte přímo České dráhy.

Portál eztraty.cz – národní databáze ztrát a nálezů

Na www.eztraty.cz se nachází databáze ztrát a nálezů, do které se zapojilo více než 700 partnerů v ČR. Letmým pohledem do evidence zjistíme, že nejaktivnějším partnerem jsou České dráhy, které mají v evidenci většinu nálezů.

eztraty.cz

Jako první vás stránka vyzve k výběru „co jste ztratili“ a poté „kde jste to ztratili“. Přímý vstup do databáze bez filtrace na stránce není. Pokud ale po výběru „co jste ztratili“ na volbu kliknete znovu a místo vyberete „Nevím“, můžete je zobrazit všechny. To se může hodit, když nálezce Váš nález špatně označí.

Pokud v seznamu svou ztracenou věc naleznete, klikněte na tlačítko „Kontaktovat nálezce“. Zobrazí se Vám kontaktní informace.

eztraty seznam nalezu

Kontakty na jednotlivé dopravce v ČR

České dráhy – ztráty a nálezy

Zákaznická linka v provozu nonstop.

RegioJet – ztráty a nálezy

Zákaznická linka v provozu nonstop.

Arriva – ztráty a nálezy

pracovní dny 5:00 – 23:00 | so a ne 5:30 – 23:00

LeoExpress – ztráty a nálezy

9:00 – 17:00

GW TRAIN – ztráty a nálezy

7:00 – 18:00

AŽD Praha – ztráty a nálezy

7:00 – 17:00

Kontakty na jednotlivé dopravce v zahraničí

Železničná spoločnosť Slovensko – ztráty a nálezy

Zákaznická linka v provozu nonstop.

OEBB (Rakousko) – ztráty a nálezy

po – čt 07:30 – 12:00,  14:00 – 16:30
pátek  7:30 – 13:30

PKP Intercity (Polsko) – ztráty a nálezy

po – pá 7:00 – 15:00 

Deutsche Bahn (Německo) – ztráty a nálezy

po – so 08:00 – 20:00,  neděle  10:00 – 20:00

Máte dotaz?

Pokud se chcete  na něco zeptat, nebo třeba poradit ostatním, napište do diskuze níže.