Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

#5 Železnice ve Švýcarsku a ÖBB Nightjet do Chorvatska

Šlape jako švýcarské hodinky, je jedna z nejvíce využívaných, skvěle propracovaná, bez zpoždění, vysokohorská i panoramatická – i takové přívlastky může mít světově známá švýcarská železnice. Propracovaný systém infrastruktury, skutečně bohatá nabídka spojů a vysoká úroveň cestovního komfortu. V řadě těchto kritérií je i pro Česko švýcarská železnice vzorem.

Přitom vznik železnice nebyl vůbec jednoduchý a místním se do železnice úplně nechtělo. Inspirací byly však okolní státy, a především vidina prosperity a bohatnutí sídel podél železnice. Za jak dlouho se stalo Švýcarsko železniční velmocí? Kdo byl inspirací a co bylo při výstavbě skutečným problémem? Co jsou to švýcarské železniční hodiny, kde minuta netrvá 60 sekund? Nejen to a mnohem více se dozvíte v dalším díle ŽELEZNIČNÍHO PODCASTU.

V této epizodě se také dozvíte informace o nočním sezónním spoji k Jadranu z Bratislavy do Splitu, o vstupu španělského dopravce Renfe na českou železnici nebo o tom, jak to vypadá s vlečkou do bývalého cukrovaru v pražských Čakovicích, kam by měly zajíždět vlaky linky S34.

Přestože Vectron není od základu novou lokomotivou a navazuje na úspěšné předchůdce, jde o vysoce progresivní stroj v mnoha různých specifikacích schopný reagovat na konkrétní požadavky zákazníka. Jaká je historie této lokomotivy? Co výrobce dál chystá a kde všude se na české železnici objeví? To je hlavní téma úvodní epizody ŽELEZNINÍHO PODCASTU, který vychází každý týden.

Zanechat komentář