Jde možná o nejslavnější českou železniční trať, minimálně je o ní poslední roky velice často diskutováno a debatováno nejen mezi železničními odborníky, ale i laickou veřejností. Je to trať číslo 171 (Praha – Beroun – (Plzeň)). Součást trati číslo 170 nechvalně proslulá řadou výluk, mimořádností a obecně zastaralými součástmi a vybavením.
Tato velice vytížená trať je důležitá jak pro regionální osobní dopravu vlaků linky S7, ale také jde o tranzitní koridor významný pro dálkové vlaky směr Německo a nákladní dopravu. Současná kapacita je nedostačující a časté poruchy dělají z plánovaného jízdního řádu cár papíru. Jaká je ale historie této trati? Proč je v tomto stavu a jaké jsou plány v budoucnu?
V tomto dílu ŽELEZNIČNÍHO PODCASTU se také dozvíte o nových třívozových soupravách pro Moravskoslezský kraj, o propadu tržeb v železniční dopravě na úrovni celé Evropy nebo o nově vznikající nízkonákladové značce francouzských státních železnic.
