Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

#3 Nové spojení používáme již přes 12 let – jak to s ním vlastně bylo?

Každý, kdo přijede na pražské hlavní nádraží ze severu, toto spojení použije. Stejně tak řada cestujících na Masarykovo nádraží či do pražských Holešovic. Řeč je o Novém spojení. Unikátní komplex staveb, které významně změnily železniční dopravu v Praze s přesahem do celého Česka.

Významně se zvýšila kapacita stanice Praha hl.n., zkrátily se jízdní doby, snížil se negativní vliv železniční dopravy na okolní městskou zástavbu, ale také se změnilo panorama pražského Vítkova. Kolik to všechno stálo? Jaké jsou okolnosti vzniku a jak doprava vypadala před vznikem této unikátní stavby? Podrobnosti a souvislosti se dozvíte v dalším dílu ŽELEZNIČNÍHO PODCASTU.

V této epizodě se také dozvíte informace o nákupech nových vozidel dopravce České dráhy, o zjednodušení pravidel zajíždění tuzemských dopravců do okolních státu nebo rozvoji Siemens Mobility v Česku.

Zanechat komentář