Někdo jí říká “banán”, někdo “krysa” a jiný “potkan”. Kdo se pohybuje na železnici tak ví, že se mluví o lokomotivě řady 151. Dosud stále důležité hnací vozidlo, které svým nadčasovým designem a silným výkonem zajišťuje i spoje nejvyšší kategorie. Proč tyto lokomotivy vlastně vznikly? Jednalo se údajně o světovou špičku, ale z jakého důvodu se dále nevyráběly? A jaký spoj jedna z těchto lokomotiv vezla, jenž se tragicky zapsal železniční historie? Podíváme se blíže a v souvislostech na tyto zajímavé lokomotivy od plzeňské Škodovky, které nás vozí již přes 40 let!
Dále si povíme více o chystaných nočních vlacích do Alp, jaké lokomotivy si chce pořídit dopravce České dráhy, nebo se dozvíte více o chystané rekonstrukci historické budovy na jednom plzeňském nádraží. 14. epizoda ŽELEZNIČNÍHO PODCASTU je opět plná zajímavostí.
Zajímavé odkazy související s epizodou:
- https://dopravacek.eu/2021/05/25/optimalizace-trati-praha-smichov-cernosice-vstupuje-do-posledni-tretiny-zasadni-promenou-projde-i-stanice-praha-radotin/
- https://wave.rozhlas.cz/kdyz-jdes-spat-a-probudis-se-v-laponsku-do-evropy-se-vraci-nocni-vlaky-doslova-8498583
- http://www.atlaslokomotiv.net/loko-150.html