České dráhy jich mají jenom 7 kusů, přesto jsou to lokomotivy se velice zajímavou historií. S nelichotivou přezdívkou „Bastard“ jsou stále potřebnými stroji, které ještě nedávno zajištovaly provoz spojů kategorie EC/IC/EN. Jejich historie sahá až do 70. let, kdy se u jednoho stolu sešli představitelé ČSSR a NDR a byli nuceni vyřešit, jak kooperovat v přeshraničním provozu. Co se povedlo a co naopak ne?
V epizodě se dále dozvíte informace o novém produktu Českých drah, jaký nový noční vlak bude pravděpodobně provozovat RegioJet a na co se můžeme těšit u rakouského dopravce ÖBB.
00:00 – 02:27 – (ÚVOD)
02:27 – 13:45 – (CO SE DĚJE NA ŽELEZNICI – aktuality a novinky)
13:45 – 25:18 – (HLAVNÍ TÉMA – Lokomotivy řady 371)
25:18 – 27:21 – (NA CO SE TĚŠIT – noční spoje u ÖBB a investice)
27:21 – konec – (ZÁVĚR)
Zajímavé odkazy související s epizodou:
- https://www.youtube.com/watch?v=0AqgMghm8jo&ab_channel=M%C4%8CPraha%C4%8Cakovice
- https://zdopravy.cz/prichod-novych-vectronu-bude-znamenat-presun-bastardu-na-decinske-rychliky-a-postupny-konec-rady-150-73114/
- https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/vysmivani-bastardi-stale-zachranuji-dalkovy-provoz-do-nemecka-/-1919/20,0,,/
- https://www.zelpage.cz/clanky/esa-persingy-bastardi-lokomotivy-skoda-ii-generace?oddil=2&lang=cs